Millainen se Horton-kipu sit oikein on?


Tuollaista se on. Poltetta, tulta, liekkiä, lämpöä, kuumaa, kekäleitä, tuskaa. Minun horton-puoli on oikea puoli päästä. Minulla horton-kohtaus iskee aina oikealle puolelle päätä. Aina, joka helvetin kerta. Se lähtee mulla niskasta. Joku tunkee tulisen, kuuman virkkuukoukun niskasta mun silmähermoon ja alkaa virkkaamaan mun silmähermolla jotain helvetin ketjusilmukkaa. Sitten joku tunkee kuumennetun kutomapuikon ohimosta suoraan sisään mun silmään, tuonne lasiaiseen. Mä tunnen kuinka mun lasiaisneste alkaa kiehumaan ja haluaisin vain repiä mun silmän ulos sillä se kipu on ihan uskomaton. 

Ja ei, tämä ei vielä riitä. Vielä joku kolmas päättää tunkea kuuman puukon otsan kautta silmän taakse, hienosti tuonne otsaluun taakse saaden aikaan järkyttävän paineen tunteen mun otsaan ja nenään. Kaikki tämä säteilee sitä kuumuutta, painetta, kipua, tuskaa mun korvaan, leukaan ja hampaisiin. Se repii, raastaa, tuikkii.... Kipu on niin järjetöntä että se ajaa sut kulkemaan päämäärättömästi pitkin kämppää, repimään hiuksia, hakkaamaan päätä seinään, huojumaan paikalla. Tekemään jotakin että saisit vain ajatuksen pois siitä tuskasta joka on sun kallon sisällä. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa ollut mielessä että nyt haen miehen työkalujen joukosta taltan ja vasaran. Alan muotoilemaan leukaluutani ja hampaitani uuteen muottiin että saisin vain sen kivun loppumaan. Tai että kiipeäisin talon katolle ja loikkaisin sieltä alas. Ihan vain sen takia että se SAATANAN kipu loppuisi. 

No, kuinka kauan se kipu sitten kestää. Sehän siinä on pahinta. Kun sä et voi koskaan tietää. Se voi olla ohi 15 minuutissa, mutta pahimmillaan mun kohtaus on kestänyt jopa kahdeksan tuntia. Miettikää, kahdeksan tuntia tuota tuskaa. Se on silkkaa kidutusta!!!

Ja arvatkaa mikä on pahinta tai miten se haluaisi sanoa, naurettavinta. Huvittavinta, absurdeinta tässä koko touhussa. Mutta siis joo, arvatkaa mikä on mun kipupuoli migreenissä? Jep, hyvin arvattu... VASEN! Eli kun mulla on migreeni päällä niin päätä juilii vasemmalta puolen niin siihen kun sitten jysähtää kunnon horton-kohtaus, KABOOM! Oikea puolikin nupista on turvoksissa. Ja migreenissä mun pitäis mielellään olla pimeässä, paikallaan, rauhassa yms. Kappas keppanaa, se kun on kaikista pahinta horttonissa. Ihanan ironista! Joten voitte kuvitella sen dilemman kun herra migge karjuu vasemmalla puolen Lepo ja mister Horton käskyttää oikealla mars, mars. Tartteeko ihmetellä jos meikäläisellä alkaa polla leviämään...?


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Selkäkipuni lääkitys ja muu ei-lääkinnällinen hoito

Ranne leikattu

Selkäni leikkaus: NAG67 Lannerangan nikamasolmujen välinen luudutus takaa, yli 2 nikamaa sekä 11 mm ja 10 mm implantit