Kuulumisia

Tällä viikolla kävin sairaalassa ottamassa uudet MRI-kuvat. Skeptinen ja pessimistinen ihminen kun olen niin minulla on kauhea pelko persiissä, että pullistumat ovat mystisesti kadonneet ja kaikki nikamamuutokset parantuneet. Olen jopa nähnyt painajaisia asiasta ja unissa olen saanut syytteen käräjille koska olen tuhlannut sairaanhoitopiirin resursseja. Kyllähän se järki sanoo, että asia ei ole näin, koska pissavaikeudet, hermokivut, selän jumitukset, oikean jalan tunnottomuus ja hetkellinen "lyttääminen", pakaroiden tunnottomuus, selän kivut yms. eivät ole hellittäneet. Päin vastoin, huonoja päiviä on taas enemmän kuin niitä hyviä.

Alkuviikosta oli taas punnitus, eli kuukausi on nyt laihdutettu. Paino on kutistunut 7,4 kilon verran ja läskejä on sulannut 33 sentin edestä ympäri kroppaa. Tyytyväinen saa olla, sillä kipeänä ja vaivaisena tämä laihduttaminen ei ole helppoa. Kotona neljän seinän sisällä ollessa mieliteöt jylläävät liikaa päänupissa, kivut stressaavat sekä magneettikuvauksen tuoma lisäjännitys.



Onneksi dieetillä ollessa voi nauttia jostakin, yllä minun aamupalani, joka on suorastaan herkullinen. Omena-kaneli lettu ja tuoreita marjoja. Namskis! Mutta kyllähän tuo makeanhimo on niin krooninen että tiukkaa tekee.

Ensi viikko minun olisi tarkoitus olla kuntoutuksessa Ortonissa, ma-to. Nyt on ihan kiva mennä kuntoutukseen kun on selälle ns. suunnitelmat olemassa. Ajattelin kysellä mitä voisin tehdä auttaakseni leikkausta ja mitä vinkkejä saisin toipilasaikaan. Viime kuntoutuksessa kipeydyin aika lailla kun meillä oli kuntosalitreeniä ja hitokseen luentoja. Katsotaan josko tämä viikko olis hyödyllisempi kun nyt tietää mitä on edessä tulossa. Vesijumppa, vesikävely  on minun selälle kaikista hyödyllisimmät lajit kuntoutuksessa niin niitä toivon olevan reippaasti. Tietysti nämä naisia vaivaavat känkkäränkkäpäivät osuvat näillä näkymin ensi viikkoon, mut yleensä minulla kivut ja stressi siirtävät näitä päiviä. Mut katsotaan kuinka käy. Kirjoitan tekstin juhannuksena kuinka kuntoutuksessa kävi ja oliko siitä hyötyä yms.

Tässä viime viikkoina olen päässyt joko kerran tai kahdesti hevosen selkään jumppaamaan selkää sekä tuulettamaan päänuppiani. Alla oleva kuva on aikaisemmin keväällä otettu, joka lenkille en viitsi kameraa ottaa mukaan kun hevoseni on välillä aika eloisa.





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Selkäkipuni lääkitys ja muu ei-lääkinnällinen hoito

Ranne leikattu

Selkäni leikkaus: NAG67 Lannerangan nikamasolmujen välinen luudutus takaa, yli 2 nikamaa sekä 11 mm ja 10 mm implantit