Kuin tyhjä kuori

Ensi kuussa minä ja tämän kertainen Horton-sarja olemme kulkeneet yhtä matkaa 9 kuukautta. Ja voin kertoa, että se on ollut ihan liian pitkä matka. Minä en ole enää alkuunkaan sama ihminen, joka olin tämän vuoden alussa. 

Alan olemaan pelkkä kuori, tyhjä kuori. Niin paljon on tämä sairaus, nämä jatkuvat kivut, nämä kaiken nielevät kohtaukset, tämä jäätävä unettomuus, tämä elämää rassavaa epävarmuus, tämä kasvava musta möykky sisälläni muuttanut minua. Takaraivossani takoo vain koko ajan ajatus, että kuinka kauan tätä voi jaksaa?

Olen nyt kuukauden ajan syönyt Lito-lääkettä (eli imeskellyt litium-pattereita, niin kuin armas siippani hienosti asian on ilmaissut) ja en ole vielä saavuttanut veressäni ns. hoitotasoa. Kuin myöskään lääkkeestä ei ole ollut vielä mitään hyötyä. Joten odotellaan, odotellaan. Ensi kuulle on tulossa botox-aikaa keskussairaalaan neurolle. Paikallinen tk on pessyt kätensä occipitaalien pistämisestä eli sekin on nyt jäissä. Katsotaan saanko niitäkään mistään, niistä kun olisi hyötyä. Plääh, sanon minä. Mä en nyt jaksa yhtään taistella asioitteni puolesta. Pitäkööt tunkkinsa koko Suomen terveydenhuolto... Mä ostan jallupullon ja muutan asumaan paperinkeräyslaatikkoon, prkl! Siellä on ainakin happirikas ilma, jossei muuta.

Mieleni piristäjä, Mister Posse

Psykoterapia-päätöskin tuli vihdoin ja viimein Kelalta ja jopa myönteisenä, ihmeiden aika ei ole ohi. Nyt on pari kertaa käyty omaa terapeuttia tapaamassa ja ihan mielenkiintoista hommaa se on. Käydä omaa elämää läpi. Se on kyllä sellaista puuhaa, että sen pitäisi olla pakollista ihan jokaiselle suomalaiselle!

Joo, sairaslomakin jatkuu vuoden loppuun samoin kuin ajokielto eli ei edes työkokeilua pääse aloittamaan. Mulla oikeasti palaa kohta hihat tämän herra Hortonin kanssa. Paska, paska tauti. Pilaa mun elämän! Turhautuminen ja vittuuntuminen alkaa nostamaan muiden tunteiden lisäksi päätänsä. Mikä helvetti siinä on että sairaudet pilaa aina mun elämän?! ARGH!!!!! Mun pää hajoaa tämän taudin kanssa... Mutta samalla mun sisällä on niin tyhjää.

Laitetaan loppuun mun rauhoittumis-keskipisteestä kuva, mun rakkauteni kohteesta. Mun elementistä, siitä missä mä olen mä, kuva. Meri <3


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Selkäkipuni lääkitys ja muu ei-lääkinnällinen hoito

Ranne leikattu

Selkäni leikkaus: NAG67 Lannerangan nikamasolmujen välinen luudutus takaa, yli 2 nikamaa sekä 11 mm ja 10 mm implantit